Évente több mint 25 000 megkeresés érkezik a Kék Vonal
lelkisegély-vonalára, ahol a fiatalok lelki támogatást, valamint a bajban segítséget
kaphatnak.
Az immáron 30 éves Kék Vonal Gyermekkrízis Alapítvány működteti az
országban az egyetlen, célzottan a gyermekeket és 24 év alatti fiatalokat, valamint az
értük aggódó felnőtteket támogató lelkisegély-szolgáltatást, amely a nap 24 órájában,
ingyenesen és név nélkül elérhető. Hitvallásuk szerint a megosztott fájdalom kevésbé
fáj, a kimondott titok kevésbé nyomaszt, a meghallgatás, a figyelem, az érzelmi
támogatás erőt ad, akár a további segítségkéréshez és annak elfogadásához is. Ezért
beszélgetnek a fiatalokkal, ha pedig veszélyben vannak, konkrét segítséget szerveznek
számukra. A Kék Vonal képzett ügyelői a 116 111-es telefonszámon, valamint levélben és
chat-en várják a fiatalok és az értük aggódó felnőttek megkereséseit. Segélyvonalaikon
naponta átlagosan 5 gyerek beszél arról, hogy bántalmazás áldozata, legalább 3 gyerek
pedig azért hívja fel a Kék Vonalat, mert fél, hogy önmaga ellen fordul. Az Alapítvány
munkatársai évente több mint 20.000 megkeresést fogadnak és havonta kezelnek
életveszélyes krízishelyzeteket, a rendőrség és a mentőszolgálat bevonásával.
A lelkisegély-szolgáltatás mellett a szakembereknek és szülőknek
szervezett Kék Vonalas képzések, valamint edukációs programok célja a fiatalkori
öngyilkosság és bántalmazás megelőzése, valamint a gyerekek mentális egészségének
támogatása.
A Biggeorge Alapítvány az Esélyekért támogatása kiemelt fontosságú
a Kék Vonal szolgáltatásainak hosszú távú fenntartásához, ismertségének
növeléséhez, ezáltal hozzájárul, hogy még több fiatal kaphasson valódi
odafigyelést, elfogadást, esélyt a változásra, valamint segítséget a bajban.